گازهای محلول در روغن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان oiltester و آدرس oiltester.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دستگاه تست روغن ترانس (oil tester )

برای تست روغن ترانس ازدستگاه تست روغن (oil tester) یا همانbreak down voltage test استفاده میشود.

18,500,000 تومان


گازهای محلول در روغن

این آزمایش برای تعیین میزان  گازهای حل شده  در روغن های در سرویس وهمچنین برای  تعیین مقدار و نوع گازهای خاص متصاعد شده درترانس های روغنی به کارگرفته می شود.

برخی از مکانیزم هایی که باعث تجزیۀ

شیمیایی مواد عایقی و تولید گازهای محلول قابل احتراق و غیرقابل احتراق در روغن

می گردند شامل اضافه بار شدید ، افزایش شدید دما ،آرک، PD )تخلیه جزیی( جرقه های با انرژی کم، و در بعضی نقاط سیستم عایقی سیم پیچ ها میباشند.

اندازه و نوع  گازهای تولید شده در روغن ترانس ها بیان کننده نوع خطا ( Fault ) در ترانسفورماتور می باشد. مقادیر بحرانی برای گازهای متصاعد شده و حل شده در روغن ترانسفورماتور که به صورت تجربی به دست آمده اند در منابع فنی موجود می باشند.

برای تحلیل  و بررسی دلایل احتمالی متصاعد شدن گاز از روغن روشهای عیب یابی  استانداردی وجود دارد.

 

کارکرد نرمال ترانسفورماتور نیز ممکن است باعث تولید گازهایی  گردد  که مقدار آن در مقایسه با گازهای تولید شده بر اثر خطاهای شدید ناچیز میباشد.

در صورت وجود

مقادیر حجم گازهای موجود در روغن بایستی از بکار انداختن  ترانسفورماتور خودداری شود . اما این مقادیرالزاما نشان دهنده  فالت (خطا)نزدیک  در ترانسفورماتور نمی باشند.

توجه  شود که  نمونه روغن گرفته شده بوسیله یک ظرف تمیز، بدون رطوبت و کاملاً قابل آب بندی جهت ایزولاسیون در برابر رطوبت  موجود در هوای محیط نگه داشته  شود،همچنین دقت شود که پس از نمونه گیری و قبل از بستن درب ظرف نمونه گیری کلیه گازهای آزاد از ظرف خارج گردند. آزمایش روغن بهتر است  در محیطی آزمایشگاهی انجام شود و بر اساس استاندارد

   ASTM D3612-2002 نتایج آزمایش استخراج گردد بعد از تعیین مقادیر گازهای محلول در روغن نمونه با استفاده از این فرآیند، می بایست از روش های عیب یابی برای تحلیل نتایج استفاده شود.

 میتوانید جهت  کسب اطلاعات بیشتر به استاندارد 98 - ASTM D3613 رجوع کنید .

تعیین وضعیت عادی و غیرعادی کارکرد برای ترانسفورماتور بدون در دسترس داشتن  پیشینه  وضعیت گازهای محلول در یک ترانسفورماتورکاری مشکل می باشد. با توجه به میزان گازهای موجود درروغن ترانسفورمرها دررابطه با شرایط کار کرد معمول آنها

اختلاف نظرات قابل توجهی وجود دارد .





:: برچسب‌ها: روغن , گازهای محلول در روغن , ترانس , نیروگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : fadaei
ت : چهار شنبه 6 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');