آب موجود در روغن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان oiltester و آدرس oiltester.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دستگاه تست روغن ترانس (oil tester )

برای تست روغن ترانس ازدستگاه تست روغن (oil tester) یا همانbreak down voltage test استفاده میشود.

18,500,000 تومان


 

هر ترانسفورماتور همیشه مقداری رطوبت دارد. بیشتر رطوبت موجود در روغن بوسیله کاغذ عایق جذب میشود

 زیرا کاغذ سیستم عایقی بسیار جاذب آب می باشد،  قدرت عایقی کاغذ همانند روغن بسیار حساس به میزان رطوبت موجود در آن

میباشد. بنابراین اطلاع و کنترل میزان آب جذب شده توسط کاغذ بسیار مهم می باشد. با اندازه گیری مقدار رطوبت موجود در روغن میتوان  مقدار رطوبت موجود در کاغذ را تخمین زد.

مقدار وجود آب در روغن که برحسب p (part per million) ppm بیان می شود اطلاعات کافی در رابطه با میزان رطوبت سیستم عایقی را در اختیار ما نمی گذارد چرا که  توزیع آب در عایق های جامد و مایع با تغییرات بار و در نتیجه تغییرات دما تغییر میکند. حتی با استفاده از درصد اشباع عایق توسط رطوبت برای ارزیابی رطوبت سیستم عایقی باز هم خطا وجود خواهد داشت چرا که آب هیچ گاه در سیستم عایقی مایع و جامد به حالت پایدار نخواهد رسید.بنابراین  بیان میزان اشباع نسبی عایق در بازه گسترده بارها، اطلاعات مفیدتری را در اختیار قرار میدهد.

 خطا اندازه گیری ممکن است تحت تأثیر حالت گذرای بلند مدت در درون سیستم عایقی ضخیم تر اتفاق بیافتد و یا  تحت تأثیر حالت گذاری کوتاه مدت در سطوح عایقی جامد/ مایع باشد. این خطای ممکن است  مقداری مثبت یا منفی داشته  باشد .

می توان با استفاده از شکل های 10 و اطلاعات دقیق تر در رابطه با مقدار رطوبت موجود در روغن و کاغذ را به دست آورد. پس از اندازه گیری مقدار رطوبت روغن در آزمایشگاه می توان در دماهای مختلف درصد اشباع آب در روغن را از منحنی شکل 0 1

استخراج کرد. باید توجه کرد که درصد اشباع روغن ترانسفورماتور در حداقل دمای ممکن نباید به 30 % و یا کوچک تر از آن برسد.





:: برچسب‌ها: شرکت هوشمندسازان شرق , تست دی الکتریک روغن , اویل تستر , oiltester ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : fadaei
ت : پنج شنبه 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');