دانستنی های برق


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان oiltester و آدرس oiltester.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دستگاه تست روغن ترانس (oil tester )

برای تست روغن ترانس ازدستگاه تست روغن (oil tester) یا همانbreak down voltage test استفاده میشود.

18,500,000 تومان


برق از کجا می آید؟
برق  توسط توربین های بزرگی که در نیرو گاه ها به وسیله بخار به راه می افتد  و یک ژنراتور بزرگ را به راه می اندازد تولید می شود . هر نیرو گاه چند تا از این ژنراتور ها دارد که هر کدام از انها می تواند در حدود 100رشته کابل سه فاز یا بیشتر را تولید کند .

ژنراتور چیست ؟
ژنراتور ها یا مولد ها . آن دسته از ماشین های الکتریکی که انرژی مکانیکی را دریافت نموده و به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند را دینام یا ژنراتور و یا مولد می گویند .

حالا فهمیدیم که برق از کجا می آید. و چگونه تولید می شود . اما یک سئوال دیگه هم است و اون اینه :

 

 
برق چگونه به دست ما می رسد ؟
بعد از تولید برق کابل های فشار قوی به پست ها فرستاده می شوند و در اونجا بعد از خنک کردن سیم ها ( برای خنک کردن سیم ها انهارو از روغنی که داخل محفظه ای مخصوص قرار دارد عبور میدهند ) انها این کار را برای جلو گیری از افت ولتاژ انجام می دهند سپس برق هارا به شبکه های شهری تبدیل میکنند و به دست ما می رسانند . و بعد اداره برق توسط مامور هایش برق را به کنتور شما می رساند . انها با توجه به نیاز شما به شما برق اختصاص می دهند . مثلا برای یک خانه ی یک تا دو ویا سه طبقه برق تک فاز و برای خانه های اپار تمانی بیش از سه طبقه سه فاز اختصاص می دهند .


فاز و نول یعنی چه ؟
سیم فاز سیمی است که برق داره یعنی اگه بهش دست بزنی برق میگیرتت و اگه فاز متر رو بهش بزنی چراغ فاز متر روشن می شه اما سیم نول برق نداره اگه فاز متر رو هم بهش بزنی روشن نمی شه در واقع سیم نول برگشتی سیم فازه .

 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : fadaei
ت : پنج شنبه 21 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');